MUZIEK RAAKT en werkt

• Jooske Heijsteeg, pianist met autisme
  • Lucas en Arthur Jussen
  • Guus Meeuwis

We zijn trots op de steun van onze vijf muzikale ambassadeurs. De autistische pianist Jooske Heijsteeg en de autistische tenor Pim Avondrood waren onze eerste ambassadeurs. Ze traden op bij bijvoorbeeld de start van de bouw en het bereiken van het hoogste punt van het Papageno Huis, tijdens het Papageno Gala en een feestavond van de Koninklijke Biltse Harmonie.

De gebroeders Lucas en Arthur Jussen, solisten bij concerten o.l.v. Jaap van Zweden, werden wat later ambassadeur. Ook zij laten tijdens onze evenementen van zich horen.

Met de komst van Guus Meeuwis is ook de lichte muziek vertegenwoordigd. Over zijn ambassadeurschap schreef Guus:

“Muziek zorgt voor verbinding, brengt mensen bij elkaar. Het brengt troost en blijdschap. Muziek is de ultieme manier van communicatie. En muziek biedt hoop, héél veel hoop. Dat ervaren de muziektherapeuten van Papageno elke dag in hun werk en dat geldt zeker ook voor mij. Ik vind het in dit verband ook bijzonder dat ik lid geworden ben van een clubje ambassadeurs die allemaal musicus zijn. Ik heb ze inmiddels ontmoet en ik merk dat er over en weer veel waardering bestaat en dat we samen onze support aan Papageno willen uitstralen”.