Heerlijk om SAMEN
                              met lotgenoten van
       MUZIEK
                                        te kunnen GENIETEN

Het KPN Mooiste Contactfonds en de Stichting Papageno gaan samen een unieke app ontwikkelen om kinderen met autisme onderling en met hun muziektherapeut te verbinden. Hiermee draagt het KPN Mooiste Contactfonds bij aan het doel van Stichting Papageno om nóg meer kinderen met autisme uit hun isolement te halen.

Nederland telt volgens de Nederlandse Vereniging voor Autisme 190.000 mensen met autisme. Veel kinderen met autisme vinden het moeilijk om zelf initiatief te nemen tot sociaal contact. Door middel van muziektherapie bereikt Stichting Papageno al 20 jaar kinderen met autisme met als doel ze nieuwsgierig te maken en te motiveren tot contact.

Aaltje van Zweden - van Buuren: “Kinderen met autisme zijn meer dan gemiddeld eenzaam. Met muziektherapie kunnen we deze kwetsbare groep bereiken want muziek stimuleert sociale vaardigheden, geeft zelfvertrouwen en helpt om jezelf te laten zien. Straks kunnen we met de app nóg meer kinderen met autisme helpen. Met muziektherapie en therapeuten én met een online platform waarmee ze ook makkelijker met elkaar in contact kunnen treden. Dat zorgt voor verbinding, ook op afstand, en maakt de samenwerking met het KPN Mooiste Contactfonds zeer waardevol.”

Naast het ontwikkelen van de app zal het KPN Mooiste Contactfonds de Stichting Papageno ook ondersteunen met een financiële bijdrage zodat nog eens 150 kinderen muziektherapie kunnen volgen.

Het KPN Mooiste Contact Fonds is in 2007 door KPN opgericht als een onafhankelijke stichting met als doel eenzaamheid in Nederland te helpen bestrijden en een bijdrage te leveren aan het voorkomen van sociaal isolement. Dat gebeurt door projecten te ondersteunen met de inzet van mensen, middelen en geld.

hans

Hans Koeleman, directeur communicatie bij KPN en dirigent Jaap van Zweden                                                                                                                         bij de ondertekening van de samenwerking.